lördag 7 april 2012

Påskpynt


Jag har ganska dåligt med påskpynt här hemma, därför blev jag så sugen på att skapa något av de gamla påskäggen som jag sparat från tidigare år.

Så här gjorde jag: Eftersom äggen inte ska kunna gå att öppna, utan bara vara för prydnad så limmade jag ihop äggen. Sedan klädde jag äggen med silkespapper med hjälp av tapetklister. När det torkat målade jag äggen i vita och grå toner. Min första tanke var att lägga äggen i en stor skål med björkris men istället valde jag att böja till en bit hönsnät. Blev jättefint ju!

Påskris var det ju också. Istället för vanligt björkris har jag tagit hand om grenar från äppelträdet. För några helger sedan klippte jag äppelträdet och det blir oftast bara raka pinnar som klipps ner. Här är de, återanvända. Nu börjar de få knopp och blom!



Synd bara att min kamera har gått sönder. Nu får jag använda mig av mobilbilder tills jag kommit för mig att köpa mig en ny kamera. Tänkt vilka fina bilder man hade kunna ta från äppelgrenarnas knoppar.... Suck!

Hoppas att ni får en fantastisk påskhelg.
Glad Påsk!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina pysseltips, jag blev riktigt inspirerad! Med vad eller hur målade du röda loppiskrukan vit, spray eller pensel?
Ha de bra!