måndag 22 mars 2010

Påskdekoration

Snart är det påsk och jag har därför börjat påskpyssla lite smått. Först ut blev ett litet bo med fjärdrar och ägg.

Så här gjorde jag: Jag köpte ett nät med frigolitägg på Panduro Hobby.

Sedan målade jag dem i bruna toner. Jag använde wellpapp som underlägg så att jag kunde sätta små nålar som stöd under äggen så att färgen inte fastnar när äggen torkar.

När färgen torkat duttade jag på små prickar i lite olika färger. (jag har sett att lantägg kan se ut så ibland)
Ut trädgården och leta efter nerfallna björkkvistar som jag sedan lindade runt om ett fat med krona. Beiga påskfjädrar i botten och i med äggen.
Äggen som blev över ska jag använda att göra en påsk-krans att hänga på dörren.

Kul: Fördelen med att använda fusk-ägg är att de är hållabara och att de kommer att vara fina nästa påsk också (förhoppningsvis).

Tråkigt: Äggen blev lite skrumpna på vissa ställen men de får man gömma lite i dekorationen.

Inga kommentarer: