tisdag 19 oktober 2010

Ommålning av barnsäng


Jag har fyndat en "växasäng" på loppis för 150kr. Sängen var väl inte jättefin men framför mig såg jag bara hur den skulle kunna se ut efter att man varit där med penseln och jag kunde inte motstå den.

(Det är väl rackarns att när man är mitt upp i målningen kommer man på att man kanske skulle ha tagit en "före" bild på sängen för att kunna visa förvandlingen.)

Så här gjorde jag: Jag pillade bort alla klistermärken som var fästa lite var stans och slipade sängen där det behövdes och tvättade sedan av den med målartvätt.

Två omgångar med en vit matt färg behövdes.  Jag ville också ha en text på sänggaveln så jag gjorde egna schabloner med texten "godnatt min skatt" och duttade i med grå färg.

Jag köpte en ny "deluxe" madrass från Jysk till barnsängen då de verkar vara ensamma om att ha madresser med bredd 70 cm. Konstigt tycker jag.

Kul: Åh, vad jag är nöjd med resultatet!

Tråkigt: Eftersom mina två söner delar sovrum blev jag ju tvungen att bära ner hans säng i garaget och påbörja förvandlingen av den sängen också. De måste matcha ju!

Frågan är om jag ska skriva samma text på den sängen eller om jag ska skriva någon annat? Typ godnatt sov gott? Vad tycker ni?
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Super fin blev sängen! :)
Om den andra sängen är i samma modell och även den är/ska bli vit så kan det ju vara fint om det är samma ord, annars skulle jag nog ta några andra ord om sängen ser annorlunda!
Riktigt rolig blogg att följa, du verkar vara så duktig på allt!
mvh Elin

Carina sa...

Hej!
WOW...detta blev ju kanonfint och texten så bra.
Tack,för din hälsning hos mig!

Kram!