tisdag 27 april 2010

Hjärta med ord



Blomstertråd är nya favoriten när det gäller att böja till hjärtan (istället för vanlig ståltråd). Jag har snott några stänger från syrran som i sin tur har köpt dem hos Slöjd-detaljer. Jag var tvungen att testa några innan jag själv lägger en beställning.

Så här gjorde jag: Jag tog två blomstertrådar och snurrade ihop dem med hjälp av skruvdragaren. Sedan tog jag en blomstertråd och formade till ordet "lycka" och snurrade fast i hjärtan. För att piffa till det ytterligare så trädde jag några pärlor på en metalltråd som jag sedan virade runt hjärtat.

Hjärtan hänger nu i köksfönstret.

Kul: Blomstertråd var ännu bättre än ståltråd. Och finare (tycker jag).

Tråkigt: Blomstertrådarna var lite för korta. Jag hade velat göra ett större hjärta. Ska kolla om det finns längre trådar att beställa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanonfint!

Monkan sa...

Jättefint hjärta, och vad fint du fick till ordet.