måndag 26 december 2011

Tryck på ljus

Nu har jag lärt mig hur man trycker på ljus! Så himla roligt, och vad snyggt det blir.

Det här behöver man: Blockljus (såklart), servetter, stämlar, stämpeldyna och värmepistol.

Så här gjorde jag: Stämpla ett tryck på en servett. Klipp ut motivet och använd endast det översta lageret av servetten. De andra lagren slänger man bort. Lägg motivet på blockljuset och lägg smörpapper ovanpå. Sedan tar du värmepistolen och värmer över smörpappret tills servetten har fastnat och smält in snyggt i ljuset.

Kul: Snyggt med pimpade ljus.

Tråkigt: Alla är vi barn i början, det tog några blockljus innan jag blev riktigt nöjd med trycket. Det är lätt att värma för mycket så det en viss teknik.

Tack Anette för att du tog dig tid att visa mig hur man gör.

5 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Hejsan! Funderar själv på att sy en fatboy, och undrar hur stor din blev? =)

Jennie sa...

Så otroligt fint :) Vart har du köpt tillbehören? jag skulle vilja göra ett ljus i dopgåva..
Tack på förhand!

sbo sa...

Hello there, simply become alert to your weblog thru Google, and fosbobetund that it’s really informative. I’m gonna watch out for brussels

Sussie sa...

Vilken rolig teknik ! Använder du dig av speciell ljusfärg, eller har du något annat tips på färg som kan användas? :)

Ladylox sa...

Ann-Sofie: Oj, kommer inte ihåg, den blev rätt så stor, barnen försvann i den. Har den inte kvar då katten beslutade sig för att använda den som en toalett en kväll (grr....)

Jennie: Tillbehören tillljusen, oj. Ljusen köpte jag på Ikea tror jag. De andra tillbehören lånade jag av en scrappare, de har massor med sådant.

Sussie: Ingen speciell ljusfärg, bara vanlig stämpeldyna.