torsdag 6 november 2008

Välkommen


Jag har ingen sk välkommen-skylt eller liknande hemma så jag tänkte att jag skulle göra mig en egen med hjälp av en vanlig sten från trädgården.

Så här gjorde jag: Jag skrev "Välkommen" i ett word-dokument på datorn. Sedan är det bara att välja ett typsnitt efter eget smak och tycke och jag valde typsnitt Monotype Corsiva i strl 72. Printade och skar ut "schablonen" med en vass kniv. Sedan var det bara att dutta på lite färg. Också efter smak och tycke.

Kul: Det gick snabbt att göra och det var enkelt. Sedan finns det finns plats kvar på stenen för ytterligare "pyssel" men jag avvaktar lite med det så får jag fundera ut något trevligt. Eller så låter jag det vara som det är.

Tråkigt: Jag var lite för ivrig med att måla på stenen. Ett tips: Låt stenen torka ordentligt om den är fuktig, annars flyter färgen ut om du använder en vattenbaserad färg. Det hände mig så jag fick stryka av färgen och lägga stenen framför kaminen och värma sig en stund. Sedan gick allt snabbt och smidigt.

Inga kommentarer: