söndag 28 september 2008

Dekorationshjärta av mossa



Hittade nyligen höst-inspiration i en blomsteraffär som bla sålde dekorationshjärtan av mossa i olika storlekar, dock till hutlösa priser. De var verkligen jättefina och jag tänkte att det där måste man väl enkelt kunna göra själv. Så jag gjorde ett försök och det här blev resultatet.

Så här gjorde jag: Jag knipsade av en rektangulär bit hönsnät jag hittade i förrådet. Sedan vek jag den dubbel så det blev en kvadrat. Med hjälp av en avbitartång formade jag fyrkanten till ett hjärta. Sedan var det dags för en liten skogspromenad. Jag fyllde hjärtat med mossa och sedan lade jag mossa på utsidan och tog en vanlig grön sytråd och lindade runt hjärtat så att mossan skulle hålla sig på plats.

Kul: Resultatet blev ok och blev inspirerad till att göra fler liknande dekorationer. (om jag genomför mina idéer så kommer de upp på bloggen framöver...)

Tråkigt: Hjärtat blev lite för stort än vad jag tänkt från början men man kan ju inte räkna med att den skulle bli helt perfekt på första försöket.

1 kommentar:

Anna sa...

Verkligen fint ! Själv hade jag ju köpt i blomsteraffären : )