söndag 7 september 2008

Matchande mössor åt barnen


Häromdagen var det riktigt ruggigt ute och jag upptäckte då att jag hade väldigt dåligt med mössor åt barnen. Jag beslutade mig för att sy ett par och resultatet blev detta. Minstingen fick även ett par "vantar" i matchande tyg.
Jag inspirerades av en mössa från märket Plastisock som är en gammal favorit som blivit urvuxen. Tyget jag använde är brun velour som jag har dubbelvikt så det är lika skönt på insidan som på utsidan.
Kul: Att mössorna passade och verkade accepteras. De blev dessutom väldigt tuffa och snygga på.
Tråkigt: Att det tog lite tid innan jag kom på hur man skulle sy mössan. Jag fick tillslut sprätta upp mössan från Plastisock för att se hur den var sydd. När jag väl kommit på det så var det väldigt enkelt.

1 kommentar:

Anna sa...

Otroligt tålamod du har Marie, sprätta upp och sy om och allt sånt där jobbigt ! Duktig du är, själv hade jag gett upp direkt efter minsta möjliga strul : ) Mössorna blev super tuffa.