onsdag 22 oktober 2008

Snuttekuddar till sonen

Hittade det här kuddfodralet och var bara tvungen att köpa det. Min son älskar ju snuttekuddar. Jag sydde till några flärpar i svart bomullstyg som jag sedan sydde fast genom att sprätta upp kuddfodralet och sy ihop igen.

("Flärparna" är helt enkelt en massa extra hörn på kudden. De används för att ligga och pillra med. Ritualen min son har med dessa flärpar går inte att förstå. Det är bara han som gör...)

Här är ytterligare några snuttekuddar jag sytt:
Jag fick en liten stuvbit av det här coola tyget av en vän och kände direkt att det skulle passa som ett fodral till min sons snuttekuddar.
Den här sydde jag av en tygbit som följde med ett bäddset till spjälsängen som vi köpte på Ikea. Tyget räckte till några snuttefiltar också...
Det känns som om alla kuddfodral och filtar ständigt ligger i tvättkorgen så det blir ofta nya fodral jag syr av sk spillbitar av tyger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
Har kikat runt i din blogg, en jättetrevlig blogg. Ser även att du visar vädret för Karlskoga, jag bor mellan Karlskoga och Gyttorp.
Kommer tillbaka hit igen och kikar. Vilken go snuttekudde sonen fick.
Ha en trevlig helg
Susanne