tisdag 7 oktober 2008

Väggbild - Marlon Brando

Tänkte visa upp ännu en väggbild jag gjort. Tidigare har jag visat Tiger som jag gjorde för ca 2 år sedan och den här väggbilden gjorde jag nog ungefär vid samma tidpunkt. Jag och min sambo var båda överrens om att ha en väggbild i vardagsrummet men vi visste inte riktigt vad vi ville ha. Tillslut kom vi i alla fall fram till den klassiska bilden med Marlon Brando i Gudfadern.

Så här gjorde jag: Jag "Googlade" fram bilden och la den sedan i mitt ritprogram i datorn och gjorde den tvåfärgad eftersom jag ville måla den på det sättet. Jag sparade ner bilden och kopplade ihop datorn med en projektor som fick lysa mot väggen. På så vis kunde jag måla fram konturerna på bilden. Lite fusk kanske men oj vad tid man sparar.

Kul: Resultatet blev bra och vi har faktiskt inte tröttnat på den ännu. En fördel med målade väggar är att man enkelt kan göra om. Från början var väggen chokladbrun och Marlon Brando var målad i ljusbrunt. Efter något år bestämde vi oss för att måla om fondväggen svart och då målade jag om Marlon i vitt då det passade sig bättre mot den svarta väggen. Denna gång behövdes ingen projektor utan nu var det ju bara att måla över redan befintlig målning.

Tråkigt: Vet inte vad som var tråkigt med detta projekt men man måste ha tålamod i alla fall.

Inga kommentarer: