tisdag 13 oktober 2009

Makeover av vår trapp


Det har varit tyst ifrån mig i ett par dagar nu och här är anledningen. Jag har äntligen målat klart trappen till övervåningen.
Själva grundmålningen gjorde jag faktiskt för några månader sedan och efter det försvann all ork och lust över detta projekt fram tills för några dagar sedan. Energin kom tillbaka och jag tog tag i målningen igen. Dessutom hittade jag ett så fint väggord på Tradera som jag valde att sätta på ett av trappstegen. (Theres no place like home) Det piffade till det lite extra.

Kul: När jag hade målat en omgång och min 3-årige son fick se resultatet utbrast han "Men oj mamma vad har du gjort... vad fint". Det roliga här är: 1.) Han förstog att det var jag som målat och inte hans pappa 2.) Han såg skillnaden och gillade resultatet. Sedan måste jag erkänna att jag själv är riktigt nöjd med resultatet.

Tråkigt: Det är verkligen tråkigt när energin bara försvinner när man är mitt uppe i något, men som tur var kom den tillbaka.
Faktiskt så känner jag att jag har kvar energin i kroppen och funderar på om jag ska ta tag i renoveringen av vardagsrummet nu...

8 kommentarer:

Anette sa...

Riktigt snyggt!

lilla hjärtat sa...

Jättefint, du är inte ensam om att ha börjat...... ; )

Fröken Pyssel sa...

Men wow vad snyggt det blev! Otroligt stor skillnad!!

Visst kan man undra vad man gett sig in på när man börjar måla stora projekt!?! Jag har tyvärr ett gäng halvfärdiga grejer som väntar på att bli klara.. Härligt att du fått en nytändning!

Monkan sa...

Superfint, vilken förvandling! Katten verkar också nöjd :-) Och vilken smart liten kille du har! Tror han kan bli en bra framtida bloggare :-)

Ursnyggt med "väggordet". Idén med att dekorera trappsteg är jag såld på sen jag hittad den här bilden i en av Marie Clarie-tidningarna jag köpte i somras.

Myownhome sa...

Hej!
Tack för din hälsning hos mej. :)
Och för tipset på ilovepyssel.se, ska kika in där nu på en gång. :) Nya pysselsidor är ju alltid kul!!

Kram
//Johanna

The pyssler sa...

Verkligen uppfräschat med den vita färgen. =)

Vixen sa...

Supersnygg trappen blev!

Monkan sa...

Hej! Det har varit tyst här ett tag, hoppas allt är bra. Kanske lite bloggtorka bara, eller så har du målat in dig i ett hörn när du skulle ge dig på att fixa vardagsrummet? ;-)