torsdag 5 november 2009

Musinvation

Nu får det vara nog med renovering på ett tag känner jag. Vardagsrummet börjar bli färdigt och jag har bloggabstinens (förmodligen ett nytt ord för den svenska ordlistan). Hur som helst är det skönt att kunna ha tid över till att pyssla och blogga igen.

Nu till helgen ska vi ha Halloweenfest hemma tillsammans med vänner och deras barn och jag har börjat pysslat så smått inför det. Tänkte att det kunde vara kul att smycka huset litegrann med "läskiga grejer" så barnen kommer i rätt stämning.

Inspiration till mössen fick jag från Martha Stewart som gjort en liknande grej. Hon hade dock klippt till råttor i ca 3 gånger större storlek, men hemma hos oss passar det bättre med möss.
Så här gjorde jag:
Jag använde en mall från Martha Stewart och klippte till mössen i svart papper. Dubbelsidig tejp på baksidan och sedan är det bara att klistra fast på önskat ställe.
Bilden nedan visar årets första musfångst av katten. =)

Mina Halloweentips kommer kanske något sent för de flesta men det kanske är fler som har några försenade Halloween-fester pga jobb och annat inbokat. Ni andra får ni väl komma ihåg tipsen till nästa år.

Kul:
Åh, jag längtar tills imorgon bitti när sonen kommer att få syn på dessa. Undrar vad reaktionen kommer att bli.

Tråkigt: Jag har ingen bra sax att klippa små pillriga saker med. Ska nog skriva upp det på min "att-köpa-lista".

2 kommentarer:

Vero sa...

Vad snygg trappan blev. Så häftigt med mössen. =)

En "att-köpa-lista" tror jag att jag ska skaffa mig, det värsta är väl att den alltid kommer att vara välfylld... hihi... mer än "att-göra-listan" skulle jag tro.

Jättetrevlig blogg.

The pyssler sa...

Åh, så gulligt med mössen. =)