onsdag 31 mars 2010

Gör om ett gammalt påskägg till kruka


Jag har av någon anledning sparat några gamla godis-påskägg, och fick en idé om att jag skulle måla om dem och göra något kul av dem. Det blev en kruka för minipåskliljor.

Så här gjorde jag: Jag skar ut en bit av locket så att det ser ut som om ägget har kläckts. Sedan målade jag ägget med en vanlig vit vattenbaserad färg. Jag satte lite aluminiumfolie i botten av ägget så att det inte ska förstöras av fukt från jorden till minipåskliljan.
Jag lindande lite vitt "lll-lull" runt påskliljan och sedan trädde jag försiktigt på locken genom påskliljan. Sedan band jag ett vitt sidenband runt om för att dölja en fula kanten.

Kul: Att man får användning av gammalt skräp man sparat och att det blir en fin bordsdekoration till påskbordet i helgen.

Tråkigt: Alltid när man tycker något blev bra, så undrar man varför man inte gjorde fler när man ändå var i farten. Nu blir det bara tråkigt att dra fram målarfärgsburken igenom och göra om allt så det får vara... Jag tänker nog hitta på något annat med de andra påskäggen jag sparat.

3 kommentarer:

sorkmor sa...

Vad fint det vart :)

Jenny Remes sa...

Det här var ju så fint! Detta ska jag definitivt testa till påsekn som kommer. Kanon!

Lena B sa...

Otroligt vackert!!!
Nu skall jag bar leta upp dom gamla påskäggen (eller springa och köpa nya). Tusen tack för tipset ;-))