fredag 8 april 2011

Årets första påskpyssel

Jisses, det är snart påsk ju! Jag är inte speciellt duktig på att "påskpynta" men i år tänkte jag ändra på det. På köksbordet ligger nu några prydnadsägg i ett rede av björkris.

Så här gjorde jag: Jag målade gamla påskägg vita, sedan band jag lite spets och krims krams runt om. Jag samlade ihop lite nerfallet björkris och snurrade ihop till ett rede la det i ett stort djupt fat och la i de dekorerade äggen.

Kul: Det är himla kul att påskpyssla.

Tråkigt: Äggen går inte att öppna så det finns egentligen inget mer användningsområde för dem mer än dekoration.

1 kommentar:

Malin på pastill.nu sa...

Dom blev jättefina och vad gulligt att göra ett litet bo av ris! Jag är inte så himla påskpysslig jag heller, har faktiskt aldrig någonsin påskpysslat, men tänkte att jag skulle försöka mig på nån slags tradition runt påsken, tänkte att barnen nog tycker att det är kul.