söndag 24 april 2011

Ytterligare en egengjord tavla

Jag har skapat ytterligare en tavla. Jag gick på loppis och letade efter en tavla med snygg ram och det blev en ful tavla med björk-motiv. (se före-efter bilder nedan)


Så här gjorde jag: Jag spacklade motivet och slipade det slätt. Sedan målade jag hela tavlan vit i tre omgångar så att det täckte ordentligt.
Jag limmade fast träbokstäverna H O M E som jag köpt på Åhléns. Ovanför bokstäverna skrev jag texten "There´s No Place Like" med grå väggfärg.

Kul: Jag blev riktigt nöjd med tavlan och den passar så bra mot den grå väggen i hallen.

Tråkigt: Nop, kommer inte på något ; )

3 kommentarer:

Li.W sa...

Så fin!
Har varit dålig på kommentera dina fina fina saker, men jag har varit inne och beundrat :)
Ha en fortsatt härlig påsk!
Linda

Sofia sa...

Supersnygg!!

Lena sa...

Ååh vilken fin tavla. Du är verkligen duktig du!
MVH Lena i Borlänge