lördag 21 maj 2011

Förnyat en gammal stol

Den här gamla stolen har stått i källaren i många år, jag har aldrig tagit mig för att fixa till den. Tills nu. Jag målade stolen vit och sedan sågade jag till en träskiva som fick bli själva sitsen. Som stoppning till stolsdynan använde jag en gammal kudde men fick plocka ur lite vadd från den annars hade sisten blivit väldigt hög. Sedan var det bara att häfta på ett fluffigt fårskinn med en häftpistol runt sisten.

Kul: Vilket lyft va? Det var dessutom väldigt enkelt och det gick snabbt.

Tråkigt: Jag hade bara en sådan här stol. Hade velat haft fler.

Det får bli stolar jag kommer att ha span på vid nästa loppisbesök. Snygga stolar kan man aldrig få för många av.

3 kommentarer:

Lena sa...

Snyygg stol! Kul med ett litet livstecken på bloggen, har saknat dina fina inlägg.
MVH Lena

Malin på pastill.nu sa...

Den blev jättefin, verkligen ett lyft! :-)

Anonym sa...

Hej, ska sälja hel matsalsmøbler i den stilen, 2 st karmstolar, två skänkar, matbord med 6 st stolar! Mvh Barbro