lördag 25 juni 2011

Förnyat en gammal kista


Det tog ett tag men nu är den äntligen färdig.

Jag har som vanligt haft en möbel ståendes och väntat på att få bli omstylad och nu var det kistans tur. Jag målade den vit och shabbade till den litegrann. Det kluriga var att hitta en text att skriva på kistan. Jag är lite trött på uttrycket; Amor Vincit Omnia men det är ändå väldigt fina ord. Jag skrev den svenska översättningen på framsidan och den latinska på locket av kistan. På de båda sidorna målade jag ett ornament.

Kul: Det är fantastisk bra förvaring av prylar. Här i har jag travat en massa tidningar som jag inte vill kasta. Mat- och inredningstidningar bland annat.

Tråkigt: Det tar lite tid att måla ett sådant här projekt. Jag fick måla kistan 3 gånger innan den vita färgen täckt ordentligt.

1 kommentar:

Monkan sa...

Verkar som att det var värt allt slit :) jättefin kista.