tisdag 28 juni 2011

Måla, måla, måla...

Jag har insett att jag är inne i en period där jag målar om allt. Nästan allt. Nu senast gav mig på en skänk gjord i ek som bara stått och varit ful ute på altan. I skänken har jag förvarat sådant jag inte vet vart jag ska ha. Ni alla känner väl igen detta fenomen?

Alltså, en ful skänk som innehåller skräp. Det är ju som gjort för att förnya!



Ek-skänken kommer från Jysk från början. Jag valde att plocka bort dörrarna till skänken så att man har alla dekorationer synliga istället. På vis tror jag också att jag inte kommer att lägga dit en massa "jag-vet-inte-var-jag-ska-lägga-det-krafs i hyllan. Efter en ordentlig rensning blev det ändå lite småkrafs kvar så jag klädde in en låda i en snygg tapet som får stå placerad i hyllan.

Handtagen till lådorna har jag också bytt ut. Till de nya handtagen har jag printat ut små "innehålls-lappar"; Drömmar, Längtan, Kärlek och Lycka. Fina ord som betyder mycket.

4 omgångar vit färg, sen var det klart.

5 kommentarer:

Li.W sa...

Fantastiskt fin!!!

Lena sa...

Vilken förvandling!!! Verkligen kanonsnyggt.
MVH Lena

Li.W sa...

Såg precis att du har kvar min gamla blogg. Finns inte mer... Har en ny nu...

Malin på pastill.nu sa...

Men åh vad fint det blev! Vad smart att plocka bort dörrarna också.

Monkan sa...

Blev jättefin i vitt och vad fint det blev att ha den öppen utan luckor.

Drack din goda islatte igår, med kaffe syrup du vet :)