onsdag 13 juli 2011

Jag behöver tips och idéer!

Den gamla lekstugan på gården ska äntligen få rustas upp hade jag tänkt. Mina två smågrabbar har önskat sig en "piratkoja" eller liknande. De har bestämt att väggar och tak ska vara vita och golvet svart. Gärna en döskalle på ena väggen i kojan.

Så långt ligger vi i planeringsstadiet. Jag har faktiskt lite idétorka här och jag tänkte kolla om NI har några fler tips och idéer. Lämna jättegärna en kommentar om ni har några bra tips eller vet en hemsida som ger det.

Tack på förhand!

5 kommentarer:

Maria R sa...

Super kul att inreda en lekstuga :) Jag har gjort en till mina tjejer men dem fick ett kök och säljer allt dem bara kan genom fönstret. Jag tycker att du ska hänga upp vimplar och flaggor i taket med snygga färger och lite pirat känsla. Om det inte är några fönster så kan du ju måla dit ett med utsikt över närmaste land som ska landstigas med palmer oc annat. En papegoja skulle väl oxå passa in hos piraterna. Finns ju fina mjukdjur som kan sitta på en pinne.

linda sa...

Häng upp en hängmatta i nät i taket. Därifrån kan de meta fiskar som har en magnet i munnen med hjälp av ett spö som har en magnet som krok.
Måla en skattkarta

Ladylox sa...

Tusen tack för era idéer. Nu har jag fått lite mer inspiration ; )

//Marie

Helgi sa...

Jag har en idé som nog kan ge dig lite fler idéer!

Jag jobbar nämligen på ett byggforum. Där kan du nog hitta flera idéer. Vi håller även för tillfället en tävling som går ut på att skriva om lekstuge-bygget. Du kan vara med i den!

Hör av dig till mig på mejl så berättar jag lite mer!
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi

Malin på pastill.nu sa...

Vilket roligt projekt! Vita väggar och svart golv lät väldigt snyggt :-) Har inga idéer nu direkt, men ska tänka på saken :-)