fredag 26 augusti 2011

Betongrosor

Men åh vad hösten kom fort. Blommorna i rabatterna har vissnat och det ser allmänt eländigt ut. För att piffa till det lite så har jag gjutit några betongrosor som jag stuckit ner i rabatten. De kommer i alla fall inte vissna!


Så här gjorde jag:
Jag delade armeringsjärn som fick bli "ros-stjälkar".

Jag använde en silikonbakform att gjuta rosorna i. (smörj formen med matolja först) Jag väntade ca 4 timmar innan jag stack ner pinnarna i gjutmassan, annars skulle de sjunka igenom. Låt torka i några dagar. Klart. 

5 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Åh vad fina de var! Perfekt i rabatten!

Anita sa...

Himla mycket fina grejer du gör, mycket trevlig och inspirerande blogg som jag gärna återkommer till.

Three Little Piggies sa...

SÅ SNYGGT! ,-)
Fin sida.
ska titta in igen, lite sent nu ,-)
Hej från mig (P)

Monkan sa...

Jättefina rosor, jag måste också ta och göra nåt betongprojekt snart känner jag när jag ser din "blomsterrabatt" :)

Egenlya sa...

Oh vilken mysig blogg du har.
Är du intresserad av ett länkbyte med oss på Egenlya?

www.egenlya.com
Mail egnalyan@gmail.com

Maila oss gärna om du är intresserad av ett byte. Hade varit supertrevligt :)

/Egenlya