lördag 6 augusti 2011

Från lekstuga till piratkoja

Nu börjar piratkojan ta form. Den är långifrån klar, men grabbarna kan leka i den nu i alla fall så därför tar jag en liten paus från den en stund.

Det är egentligen invändigt som den stora förvandligen har skett. Från början var det en obehandlad och sliten panel så jag behandlade först alla kvistar med kvistlack. Sedan målade jag panelen med en grundfärg. Väggarna blev vita, taket blev ljusblått och golvet blev svart.


För några dagar sedan var vi ute i skogen för att leta efter trollstavar. (Harry Potter är idolen just nu) Då hittade min äldsta son en gammal plåtskylt med en pil på och han blev överförtjust. -Den ska sitta på väggen i kojan! Okej, det är bara att lyda order.


Så här ser kojan ut just nu. Bord, stolar, en gammal kaffeburk och två hyllor har målats svarta. Jag hittade en tunna på loppis som blivit svart och vit där jag också har målat "Jolly Roger" på. (I den förvarar vi leksaker till sandlådan i.) Jag har även skrivit ut en bild från nätet med Harry Potter på och satt i en ram. Den blev väldigt populär.


Gardiner ska sys. Eventuellt ska jag sätta in ett litet fönster. Är lite sugen på att sy vimplar att sätta i taket också. Kojan ser nog lite annorlunda ut om en månad skulle jag tro.

Snart fyller båda mina grabbar år och piratgrejer ligger högt upp på önskelistan.

3 kommentarer:

Anette sa...

Åh, så läckert!
Vet två grabbar som kommer bli grymt avis på kompisarnas piratkoja ;)


Kram
Anette

Alexandra sa...

Vilken underbar blogg du har! Jag vill bara se mer och mer! Får inte nog :D Fantastiskt! Keep up the good work!

Malin på pastill.nu sa...

Jättefint! Vilken skillnad! Åh, vill också piffa lekstuga :-)