torsdag 10 juli 2008

Väggbild Tiger

Den här väggbilden gjorde jag för ca 2 år sedan men tänkte att det kan vara kul att lägga ut den på bloggen ändå. Den kan ju bidra till att inspirera andra att göra något liknande....

Så här gjorde jag: Först "Googlade" jag fram en passande bild att ha på väggen i ena barnrummet. Först var jag inne på att ha Tintin, sedan Musse Pigg, men sedan hittade jag denna bild på Tiger och den kändes lagom svår att måla. Inte för mycket krussiduller och färger. Jag sparade ner bilden och kopplade ihop datorn med en projektor som fick lysa mot väggen. På så vis kunde jag måla fram konturerna på bilden. Lite fusk kanske men oj vad tid man sparar. När det var klart var det bara att börja färglägga...

Kul: Resultatet blev OK och det var ganska kul att göra.

Tråkigt: Vet inte vad som var tråkigt med detta projekt men man måste ha tålamod i alla fall...

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygg målning!
Jag ska måla ett piratskepp med pirater i min sons rum. Det jag funderar på är de svarta konturerna: målade du dem först eller det allra sista när tiger var färdig?
Hoppas du kan hjälpa mig!
Hälsningar Åsa