torsdag 22 januari 2009

Krokus


Bort med överblommade hyacinter, julgrupper och vissna krukväxter! Idag tog jag mig äntligen tid för att byta ut blommorna här hemma och har varit och köpt nya fina blommor som jag placerat ut här och var. Jag köpte även en bukett tulpaner till min sambo "bara därför att..." och han blev jätteglad.

Hur som helst, i krukan ovan satte jag ner några krokus. Eftersom vi fortfarande har snö ute så tyckte jag att det inte gjorde något att stoppa ner några istappar (av glas) som extra dekoration. Lite mossa för att täcka sand/jorden och murgrönekvisten som överlevt julgruppen fick också följa med.
Nu börjar man allt längta lite efter våren va?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hittade en till bra länk till dej http://badankor.blogspot.com. I ett av de senaste inläggen visar hon (åsa) bild på jättefina fåglar man kan sy själv och hon har även lagt ut en länk dit där man hittar mönstret (alldeles gratis, bara att skriva ut).

Förresten, hur går det med böckerna? Hittar du nåt roligt?

/Anette