fredag 25 december 2009

Enkla ljuspåsar

Hoppas att ni alla har haft en härlig jul. Det har jag! Förmodligen har jag lagt på mig några extra kilon så det blir till att börja det kommande nya året med en diet. (Som vanligt varje år)

Ikväll har jag hunnit med att pyssla litegrann. Nyligen fyndade min mamma en jättefin sylåda på loppis som var fylld med spetsar, band, knappar och sytrådsrullar m.m. Hon tänkte på mig och slog till direkt, 50kr hade hon gett för allt. Tänk vilken tur man har.

I lådan hittade jag även ett litet vitt tygstycke som hade virkad spets på sig så troligtvis kommer det från ett gammalt lakan. Jag klippte av två små länger och sydde ihop dem. Resultatet blev dessa små ljuspåsar. I påsarna har jag placerat små ljuslyktor för brandsäkerhetens skull.

Tidsåtgång: Tror det tog ca 15min totalt.
Kul
: Enkelt och vackert.
Tråkigt
: Att tygstycket inte var bredare för då hade jag givetvis gjort större ljuspåsar.

2 kommentarer:

Monkan sa...

Fina små ljuspåsar och bra att du tänker på säkerheten! Jag förstår att du velat ha mer av spetsen, men kanske du eller Spejaren mamma kan göra fler fynd :-)

Eller virka lite spets själv :-) Det kan jag rekommendera, det har jag på mina ljuspåsar, då kan man bestämma själv hur mycket det ska räcka till.

Vad fina dina lussebullar var, de ser ju otroligt verkliga ut!

A home far away sa...

GOD FORTSÄTTNING!
Kram Gunilla i Singapore