söndag 27 december 2009

Schablontryck på tröja - igen

Jag gillar uttrycket "Ta 3 betala för 2" i affärerna! I julklapp gav jag gav bort två tröjor med schablontryck men valde att behålla den tredje tröjan själv för att hitta på något snitsigt med. Att skriva min sons namn på tröjan har jag ju gjort tidigare och eftersom han har en lillebror som troligtvis kommer att ärva tröjan senare så ville jag hitta på något annat. Det blev "BUSUNGE". Ordet kändes passande, fast kanske ännu mer passande till hans lillebror. =)

När jag gjort själva trycket, tyckte jag att det blev väldigt likt märket "Lundmyrs" söta tröjor så då valde jag att kopiera resten också. Fram med den röda textilfärgen för att rita upp ett hjärta. Resultatet blev en "Lundmyr-kopia". Fast jag vet inte om de har ordet "Busunge" i deras kollektion.

Kul: Tröjan blev ju gratis. När jag visade tröjan för min son och förklarade vad som stog på den ville han ta på sig den direkt, han ville dessutom sova i den. Ett gott tecken.

Tråkigt: ...att jag inte hade fler tröjor. Blev sugen på att göra en till lillprinsen också.

1 kommentar:

lilla hjärtat sa...

God fortsättning! Fin kopia ; ) mina grabbar fick en t-shirt & en body av sin farfar så det finns allt den texten och är klockren ; )Fina ljuspåsar, jag har gjort mina både med ny spets och av gammalt örngott. De batteridrivna värmeljusen är att föredra när man har små, har även köpt i blockljus. Kanske inte riktigt samma stämmning men jag behöver inte oroa mig för olyckor.