fredag 8 januari 2010

Tumvantar

Av det härliga pingvintyget från Stoff och Stil har jag nu även sytt ett par tumvantar som matchar mössan. Jag hittade mönstret med en superbra beskrivning HÄR. Som foder använde jag ett matchande fleecetyg.

Kul: Vantarna passade perfekt, tog dock en dag innan min son valde att prova dem. Det är inte bara att be 3-åringar göra saker utan det måste ske på DERAS vilja. Nu har vi kommit över den tröskeln och nu är de godkända och används utan protest.

Tråkigt: Jag har aldrig sytt ett par vantar tidigare så det tog nog nästan en hel eftermiddag att sy dem. Sen var det ju det här med att sy den ena vanten spegelvänd. He he, låt oss säga att jag har några extra delar till högervanten liggandes...

Nu vet jag ju hur man ska sy dem och hur man ska tänka så nästa par vantar jag syr kommer nog att gå betydligt snabbare.

Trevlig helg på er!

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Jag är också väldigt förtjust i pingviner, kan ha något att göra med de två Madagaskar-filmerna där pingvinerna har huvudrollen! FIna vantar, kan tänka mig att det blev en hel del huvudbry när man var tvungen att tänka spegelvänt..