söndag 31 januari 2010

Snödroppar i kruka

Nyligen fyllde min lillasyster 30 år och istället för en bukett snittblommor och ett gratulationskort så gjorde jag i ordning en liten "vårgrupp". Skålen är ett loppisfynd som jag sedan har fyllt med snödroppar. (De sålde dem faktiskt på Coop häromdagen) Sedan knöt jag ett spetsband runt om för att få den där "Shabby-Chic" känslan som hon gillar så mycket.

Siffran 30 böjde jag till av en bit ståltråd och sedan tog jag några pärlor och trädde på en genomskinlig tråd och slingrade runt om.

I födelsedagspresent fick hon också det här halsbandet. Jag har inte gjort det själv utan jag beställde det genom en bekant. En silverstav med min systers namn och hennes familjemedlemmars namn är ingraverade runt om. Superfint blev det och syster yster blev jätteglad.

Nu är det skönt att vara tillbaka och blogga lite efter ett litet mindre uppehåll. Barnen har varit sjuka i omgångar och vi alla åkte på den där hemska vinterkräksjukan. Usch!

Mycket pyssel är på G då jag håller på om stylar om vardagsrummet här hemma. Jag har bestämt att det ska gå i färgerna vitt och turkos, så i helgen var jag på loppis och fyndade prydnader och tyger som gick i turkos. Blogginlägg om vardagsrummet kommer inom kort.


1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen Tack! Både halsband och blomma är jätte fina. ♥ A