lördag 29 maj 2010

Hjärta i betong

Gjuta i betong är min nya grej. Jag har massor av planer i huvudet, vi får se om jag kommer att lyckas med mina idéer. Här har jag gjutit ett betonghjärta med hjälp av en form från Panduro Hobby. Formen är i plast och är egentligen till för tvåltillverkning men jag testade med betong och det fungerade alldeles utmärkt. Bredden på hjärtat är ca 10cm.

Kul: Att det lyckades och blev fint. Hjärtat har jag lagt ute i rabatten.

Tråkigt: Tiden. Det tar lite tid innan betongen stelnar. Jag vill ju att saker ska gå fort. Sedan hade jag för dålig betong, det var så mycket stora stenar i den. Jag får tänka på det nästa gång jag köper betong att jag ska köpa lite "finare".

2 kommentarer:

Helen sa...

Fint hjärta! Jag är så sugen på att gjuta i betong, får se om det kan bli ett projekt för semstern:)

Fröken Pyssel sa...

Jättefint hjärta. Åh jag är också så sugen på att gjuta i betong och just hjärtan också :-D