torsdag 27 maj 2010

Vimplar i rosa

Jag fick ett önskemål om att sy vimplar till ett barnrum som en födelsedagspresent. Tyget var redan valt, vit bakgrund med hjärtan i olika färger från Ikea.
Så här gjorde jag:
För att inte bara ha samma tyg på alla vimplarna så använde jag även ett vitt och ett rosa tyg om vartannat. Klippte ut önskad storlek på vimpeln och la dem räta mot räta och sedan sydde jag ihop två av sidorna. Ovandelen sys inte igen. När jag sytt alla vimplar så använde jag ett bredare rosa band som jag sedan viker på mitten och lägger vimpeln emellan och syr med raksöm längs med hela bandet.
Kul:
Resultatet blev jättebra tyckte mottagaren. Kul också att sy lite rosa grejer då jag bara har pojkar att sy till och där hör inte rosa till favoritfärgen.

Tråkigt: Jag kanske skulle ha sytt lite annat smått och gott i tyget också såsom förvaringkorgar och något till barnköket, men tiden räckte inte till. Jag får göra det i efterhand.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är jätte-fint! stort tack från Smilla :)