fredag 16 juli 2010

"Budgetshorts"



Min minsta kille (snart 2 år) förbrukar shorts som aldrig förr. Inte konstigt heller när man iaktar honom; han kryper i gruset, han simmar (?) i sandlådan, klättrar på allt allt allt...

Jag blev lite snål när jag var nere på stan och fick se att shorts kostar mellan 100-150kr/st och jag behöver flera! Sprang på en kompis som föreslog att jag skulle klippa av ett par gamla urvuxna byxor. Oftast är de ju inte för små i midjan utan det är längden de växer ur. Varför har jag aldrig tänkt på det?

Jag hittade endast några urvyxna mysbyxor i velour bland de gamla barnkläderna, jeansen har jag ingen aning om var jag gjort av.
Så här gjorde jag:
Jag klippte av byxorna några centimeter. Vek en kant och sedan sydde runt om med en elastiskt söm. Det var inte svårare än så. 4 short under 1 timme!

Kul: Kostade gratis och satt perfekt!

Tråkigt: Hmm, ja det ska väl vara att byta tråd hela tiden. Jag ville ju matcha tråden med byxfärgen givetvis och det gick ju så fort att sy dessa. Och sedan undrar jag vart de urvuxna jeansen tagit vägen?!

1 kommentar:

Cissi sa...

Ett annat tips är att klippa av strumpbyxor....blir superbra tights!