måndag 12 juli 2010

Förnyat vår gamla soffa


(Soffan före och efter)

Jag kunde inte tänka mig att någon ville köpa vår fula gamla soffa vi hade på altan, så det var sjuuuukt nära att den fick åka med till soptippen. Jag bestämde mig ändå att göra ett försök med att göra om den, så får jag bestämma mig senare gällande soffans öde.

Så här gjorde jag: Soffan är från Ikea och heter "Tomelilla" och den har dessvärre utgått ur sortimentet och det går heller inte att köpa ny klädsel till den. Därför köpte jag ett nytt sofföverdrag på Ellos.se (överdraget var av bra kvalitet och passade perfekt)
Sedan sydde jag nya kuddöverdrag till kuddarna av gamla stuvbitar.

Kul: Jag blev grymt nöjd. Det blev en helt annan soffa. Perfekt att krypa upp i under sommarkvällarna ute på vår inglasade altan.
Tråkigt:
Att stryka sofföverdraget. =)

Ha en fortsatt underbar sommardag!

3 kommentarer:

Monkan sa...

Perfekt att fixa ny klädsel och vips, en ny soffa :-) Snyggt jobbat med kuddarna, fina somriga tyger.

Om du ska byta nån mer gång, och inte känner för att sy, så kan kanske jag ska skicka över mitt förra överdrag ;-) lila… Nädå, det ska du slippa, men jag kan tipsa om hur jag gjorde för att förnya min soffa, beställde överdrag från Bemz. De har överdrag till en massa IKEA-soffor och fåtöljer, även utgångna modeller, och man får faktiskt fem kuddfodral till Tomellilla, soffan hade tydligen fem kuddar i början. Strykfritt :-)

Gekko sa...

Vad kul att Ellosklädseln passade! Vilken skillnad det blev!

Malin på pastill.nu sa...

Åh vad fint det blev, en helt ny soffa! Har funderat ett tag på att förnya vår soffa med Bemz-överdrag, men vet inte om den är värd det.. hmm..