fredag 20 augusti 2010

Kavajen blev en kudde


Jag hittade den här kavajen i källaren när jag höll på att rensa. Det är nog 12 år sedan jag använde den sist (!) Istället för att slänga den tänkte jag återanvända tyget. Tyget är i mocka-imitation och är jätte mjukt och härligt. Vad kan då passa bättre än att sy en kudde av det och ha i soffan.

Så här gjorde jag: Jag klippte sönder kavajen och lappade ihop bitarna. Sydde dit en dragkedja i kanten och sedan var det klart. Nu låter det som om det var klart på några minuter, men nej, nej, nej. Det tog faktiskt lite tid.

Kul: Återvinning är alltid kul! Jag håller på att städa bort sommaren i vardagsrummet och välkomnar hösten, och det blir i form av lite rostiga färger här och var så kudden passade perfekt i soffan.

Tråkigt: Jag hade ingen brun dragkedja hemma så det fick bli en vit. Inte helt hundra blev det.

1 kommentar:

Vitt är vackert sa...

Verkligen fiffigta att återanvända gamla kläder! Ser jättesnygg ut!
Kul att du hittade mig- så att jag hittade dig. Här finns ju massor av pysseltips! Måste kolla vidare!
Kram Ellinor