söndag 8 augusti 2010

Ljuslyktor av små virkade dukar


Enkelt piff är kul. Jag hittade de här små dukarna på loppis härom veckan och tänkte att de får jag säkert användning av i något form av pyssel framöver. Det gick snabbare än vad jag trodde för när jag kom hem kom jag på att man kan lägga dem runt vanliga ljuslyktor och vips har man fått lite piffigare sådana.

Så här gjorde jag: Jag la duken mot glaset och satte fast den med hjälp av lite nylontråd i båda ändarna.
Kul: Ha, 5 kr kostade pysslet!

Tråkigt: Hittade bara två små dukar. Hade velat haft fler.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fina ljuslyktor! Vill du ha mer tips om vad man kan göra av virkade dukar kan du gå in på min blogg. http://ingapyssel.blogspot.com/2010/03/virkade-skalar-reviderad-beskrivning.html
Ha det bra!

Anonym sa...

Gör ngr åt mig! /Syster yster