torsdag 26 augusti 2010

Tavla med hjärtan av fimodeg

Just nu pågår en tävling hos Panduro Hobbys egen blogg där man ska göra ett pyssel med temat "rosa". Eftersom jag har en bit till närmsta Panduro Hobby butik så har jag valt att använda något som jag redan har hemma och som är inhandlat hos Panduro Hobby. Jag hittade rosa Fimo-deg och det är riktigt kul att pyssla med.
Så här gjorde jag: Jag formade två hjärtan av degen och gjorde ett litet hål på sidorna av hjärtat så att en metalltråd ska kunna fästa. När alstren är klara ska de in i ugnen för att stelna.

På loppis hittade jag en tavla med snygg ram som jag målade över helt och hållet med en vit matt hobbyfärg. (hoppas verkligen inte att tavlan var något av värde).
Jag virade en metalltråd trädd med små glaspärlor runt om hjärtat och stack in tråden i de små hålen som fanns på hjärtats sida tillsamamns med en liten klick lim så att tråden inte lossnar.

Sedan limmade jag på de båda hjärtanen på tavlan.

5 kommentarer:

lilla hjärtat sa...

Vilken fin tavla, lycka till i tävlingen. Trevlig helg!!

Monkan sa...

Vilken söt tavla, den måste ju stå sig bra i konkurrensen.

Det lät som en rolig tävling, jag ska till Panduro imorron, kanske jag får inspiration till nåt jag kan delta med.

Vitt är vackert sa...

Men Å vilken fin tavla du gjort!!

Ha det bra!
Kram Ellinor

Fröken Pyssel sa...

Vad fint det blev! Aha, har de en tävling, måste kika in, har ju precis idag gjort något som skulle kunna passa in i den kategorin.

Li.W sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Återkommer absolut :)
Linda