fredag 29 oktober 2010

Batteri-återvinning


Det har kommit så fiffiga förvaringar för gamla batterier och glödlampor i butikerna men jag tycker att 199kr för en sådan är på tok för mycket. I alla fall för min plånbok. Jag gjorde en själv istället. 

Så här gjorde jag: På loppis hittade jag en "ge-bort-en-vinflaska-burk" (vet ju inte vad det heter) för endast 10kr och den passade perfekt till detta ändamål. Jag målade burken med en halvmatt vit färg. Sedan använde jag schabloner från panduro till bokstäverna med en vanligt svart spritpenna.

Kul: 10kr eller 199kr?

Tråkigt: Kanske är förvaringen för 199kr snyggare men vad tusan, den ska ju hänga i källartrappen i alla fall.

2 kommentarer:

Helen sa...

Toppen idé, tycker att din är minst lika fin som den för 199 kr

Monkan sa...

Hade ingen aning om att det fanns såna att köpa, det verkade klart bättre att göra en egen, fiffigt.