onsdag 6 oktober 2010

Dörrkrans med japansk tema

Jag har bundit ihop en höstkrans att hänga på ytterdörren. Meterialet jag använde kommer från en Japansk lönn samt Japanska klockor som dekoration.

Så här gjorde jag: Jag gjorde små "buntar" av löven. Ca 6-7 löv i varje bunt. Använde en halmstomme från Panduro som stomme till kransen. Sedan är det bara att lägga bunt för bunt runt om kransen och följa efter med en kraftig tråd. Jag använde mig av björntråd.

Kul: Blev jättefin tycker jag

Tråkigt: Jag var inte med och sprayade med vatten på kransen så bladen har redan börjat skrumpna. Kanske finns det hopp om den, ska prova spraya den nu...

3 kommentarer:

Li.W sa...

Wooowww! Så fin! Trodde att den var köpt i en blomsteraffär!
Skön söndag på dig!
Linda

Sonja sa...

vilken rolig blogg, denna kommer jag följa :)

Lena LH sa...

Spraya med hårspray, jag lovar den kommer att hålla länge;)
LenaLH