söndag 24 oktober 2010

PLEASE have a seat...


Jag fortsätter att måla om möblerna här hemma och det är riktigt kul att få göra om möblerna på mitt egna lilla sätt.

Här har jag spraymålat en loppisfyndad (såklart) pinnstol med en vit blank sprayfärg. Ungefär 1 ½ burk gick det åt, så det är inga större kostnader som tillkommer.

Sedan skrev jag ut en text från datorn och skar ut bokstäverna så det blev som en schablon och sedan duttade jag i med en grå färg.

Jag gillar den här stolen jättemycket. Det var något med formen på den som gjorde att jag bara var tvungen att köpa den. Jag var egentligen inte ute efter någon stol när jag besökte loppisen men intalade mig själv ganska snabbt att det är bra att ha en extra stol tillhands när man bli några fler runt middagsbordet.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jättefin stol. Gamla stolar har mer charm än nya. Fint med texten på.

Monkan sa...

Ja jag skulle gärna sitta där, eller inte, för då ser man ju inte den fina texten :) Verkligen superfint, så snyggt med två olika stilar på texten. Och sängen var också jättefin, och om du inte gjort säng nr 2 än så "röstar" jag på en annan text, nåt annat fint litet rim. Eller annars samma text och med nån liten dekoration på båda som skiljer sig, kanske vid fotänden.

Den Bräckliga sa...

Så fint det blir!
Du inspirerar mig, men jag har inte testat det här med schabloner ännu.
Har du några tips? Vad skriver du ut texten på, skär du eller klipper, vilken färg duttar du och lackar du efteråt?

Tack för mycket inspiration!
Lotta

Li.W sa...

Så fint! Hur hinner du allt??? :)
Jätte fint!

Malin på pastill.nu sa...

Det var verkligen en väldigt fin stol, förstår att du tyckte om den!

Ladylox sa...

Tack för era snälla kommentarer!

Den Bräckliga: Jag skriver ut texten som jag skapat i ett Word-dokument på ett OH-papper och skär sedan ut texten med en kniv.

Nu har jag dock köpt schablonpapper på Panduro som jag ska använda i fortsättningen, jag tror det är bättre faktiskt.

//Marie

Anonym sa...

hej
jättefin stol
är tillverkad av wigells stolfabrik kostar från 500 å uppåt i 08 området