tisdag 15 februari 2011

Forrest Gump på canvas

Jag gillar verkligen det här citatet från filmen Forrest Gump. Det stämmer in så precis på hur livet faktiskt är.

Jag har oftast en bild i huvudet hur jag vill att min "kommande" tavla ska se ut, det trixiga är att få bilden i huvudet att fastna på tavlan. Här använde jag mig av en bild som jag googlade fram via Googlebilder och målade sedan av konturerna och färglade med svart väggfärg. Till texten har jag använt en vanlig svart "CD-penna", jag tycker att de funkar bäst.

Tavlans mått är hela 50x70cm, det var den största canvastavlan jag gjort hittills. Det är så himla roligt att måla canvastavlor, det finns ju så mycket man kan hitta på. 

2 kommentarer:

Anette sa...

Men shit Marie!
Den där var verkligen läcker! :)


Kram
Anette

Malin på pastill.nu sa...

Men åh vad snygg, helt otroligt fint! Vad grym du är!