måndag 7 februari 2011

Ommålad trälåda för blommor

Min dator har nyligen krashat så några före-bilder kommer det inte att finnas på den här bloggen i några inlägg framöver. Allt jag sparat på min dator de senaste två månaderna är helt borta. Jag som tyckte att jag la över saker på den externa hårddisken ganska ofta men inser nu i efterhand att två månader är lång tid, speciellt när man har barn. Inte en enda julbild på familjen har jag kvar, jag kommer aldrig mer att få se bilden när min son tar sig mod att krama tomten, den bilden finns just nu bara i mitt huvud och när som helst kan den suddas ut...

Jag kan inte göra något åt det nu och med detta har jag lärt mig en läxa och jag rekomenderar er att alltid spara ner era bilder på ett säkert ställe, ofta.

Tillbaka till inlägget, jag har nyligen pysslat lite med en vanlig trälåda. Jag shabbade till den genom att måla om den och sedan skriva ordet "Fleurs" (blommor) på kortsidorna och "France" på långsidorna. Tyckte det passade bra då jag hade tänkt att den ska få stå på matsalsbordet och få ha vårlökar planterade i sig. Inuti plastade jag in lådan så att man fortfarande kan vattna blommorna när det behövs.

2 kommentarer:

lilla hjärtat sa...

Hej! Superfin låda, har precis sköljt ur penseln själv men här blev det ingen låda. Måste ju slita sig från syrummet ibland ; ) När vår dator krashade bara en liten tid efter vår stora son´s födelse fick jag panik. Vi hade turen och fick hjälp med att hämta "upp" de flesta bilderna igen. Så än kanske det finns hopp om att rädda era bilder, håller tummarna. Helén

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Nej men skitans va tråkigt. Hoppas det säger plopp och så är dom tillbaka!!!

Att klä om fotöljen gick faktiskt över förväntan, så hämta upp din möbel från källaren och bara GÖR!!
Häftpistolen blev min bäste vän!!
Kram!!