onsdag 23 februari 2011

Förvaringslåda och tändsticksaskar


Ännu en trälåda har fallit offer för penseln. Jag valde att förvara mina ljus i den för tillfället. Jag hade kunnat skriva "ljus" eller liknande på lådan men tänk om jag vill ha annat i den då? Därför blev det en "allt-i-allo-låda". Lite fransk text och mitt födelseår så var det klart.

Jag passade även på att piffa upp tändsticksaskarna också. Jag använde en bit överbliven tapet som jag bara limmade på. Jag fick några spillbitar av min halvsyster som hon hade fått över vid en tapetsering. Tapeten är helt underbar! Funderar på att klä in andra saker i tapeten, såsom pennställ och annat kul. Vi får se vad det blir...

2 kommentarer:

Monkan sa...

Urfina lådor och söta askar, en tapet? Verkligen charmig.

Tapet går att klistra på det mesta, jag har det på en tvålpump och min Torkyhållare :)

ewa-christine sa...

Var får man tag i tapeten?? Skulle bli glad att få reda på detta......