tisdag 10 juni 2008

Väggcitat / Väggord

Något som är inne är att skriva citat på väggen och jag har givetvis hakat på den trenden. Jag tog bort ett stort hörnskåp från vardagsrummet och ville hitta på något annorlunda med den tomma platsen skåpet lämnande. Jag fick idéen från myfirstroom.se Ett väggcitat skulle passa bra, men 400 kr för att få ett citat hemskickat tyckte jag var lite väl mycket när man enkelt kan göra det själv. Jag fastnade för ett citat sagt av Ernst Kirchsteiger.

Så här gjorde jag: Jag skrev in citatet i ett word-dokument och använde mig av teckensnittet "Staccato222BT" i strl 225. (11 sidor blev dokumentet) Jag la grövre papper i skrivaren som jag inhandlat hos bokhandeln och sedan skar jag ut bokstäverna med en vass kniv. Tejpa sedan försiktigt upp schablonen på väggen där den ska sitta och dutta i färg med en svamp. Klart! Total kostnad ca 60 kr för pappret och kniven och kniven har jag dessutom kvar till nästa projekt...

Kul
: Att resultatet blev så bra.

Tråkigt: Tiden. Det gäller att ha tålamod och tid när man skär ut schablonerna. Ibland undrade man om man var dumsnål som inte beställde färdig schablon för 400 kr, fast då skulle känslan av att man gjort det själv försvinna...

1 kommentar:

Bettan sa...

Hittade din blogg när jag letade efter väggcitat. Tycker ditt "hörn" blev jättesnyggt, duktig du är!!! Funderar oxå på att göra väggcitat själv istf att köpa färdigt, hoppas mitt resultat blir lika bra som ditt!!!
Kram Bettan