söndag 17 augusti 2008

Näsduksfodral

Att sy näsduksfodral har verkligen blivit poppis...

Min sambo och min syster har sågat näsduksfodralen i små små molekyler. Men de kan vara lugna, de ska inte få något näsduksfodral av mig... Istället gav jag ett till min mor, som blev överförtjust!

Arbetsorning:
1.) Klipp ut två tygbitar i storleken 15x17,5 cm och zick-zacka runt om.
2.) Lägg tygerna räta mot räta och sy ihop kortsidarna med raksöm. Vänd rätan ut och pressa. 3.) Vik de ihopsydda kanterna med rätan mot varandra så att de möts på mitten, så att man har två nya kortändar som inte är ihopsydda.
4.) Sy ihop de nya kortändarna. Vräng fodralet och klart!
Kul:
Att de är enkela att göra. En mycket bra "gå-bort-present" tycker jag eller bara en spontan present till någon man tycker om.
Tråkigt:
Att någon kan såga en sådan rolig idé.

Inga kommentarer: