onsdag 13 augusti 2008

Världens godaste äppelpaj!

Jag lovar att när du gjort den här äppelpajen kommer du sluta att leta efter recept på den perfekta äppelpajen, för här är den...

Äppelpaj 4-6 port
4-5 äpplen
½ msk kanel
125 gram smör
1 dl strösocker
2 dl fiberberikade havregryn
½ dl vetemjöl
½ dl solroskärnor

Gör så här: Sätt ugnen på 225°. Skala och kärna ur äpplena och skär dem sedan i små bitar. Lägg dem i en ugnssäker form. Strö över kanel. Smält smöret i en kastrull. Blanda i socker, havregryn, mjöl och solroskärnor. Fördela blandningen på äpplena och grädda i mitten av ugnen ca 20 min. Servera med vaniljsås.

Kul: Att den blev så god. Jag är fortfarande helt lyrisk. Det är just därför jag delar med mig av receptet här på bloggen... Den här pajen ska jag göra fler gånger!

Tråkigt: Absolut ingenting!

1 kommentar:

Anna sa...

Mmmmm låter gott ska jag absolut prova.