tisdag 12 augusti 2008

Tallrikshylla blev bokhylla

För ett tag sedan såg jag i en inredningstidning hur någon hade snickrat ihop en sk bokhylla av något slag genom att sätta pinnar vågrätt mellan ett par brädor. På så vis kan man fronta sina favoritböcker och det blir samtidigt en snygg och annorlunda möbel. Jag tyckte resultatet såg ut som en stor tallrikshylla så jag tänkte varför inte köpa en gammal tallrikshylla direkt på loppis.

Så här gjorde jag: Jag köpte min tallrikshylla för runt 30kr på loppis och slipade den ren från gammalt lack. Sedan använde jag mig av en vit lackfärg (halvblank) och målade hela hyllan.

Kul: Barn jag har på besök och även min son tar oftast en bok från den här hyllan när de vill läsa en bok. Inte från den "vanliga" bokhyllan med de lättlästa barnböckerna. I den här hyllan har jag placerat lite finare och äldre böcker för att det samtidigt ska vara lite dekorativt så det är kul att även de böckerna blir använda och uppskattade.
Tråkigt: Jag missade en liten fläck med målarfärg på undersidan av en pinne upptäckte jag efterråt och jag orkar inte dra fram färgburken för att måla över en sådan liten fläck. Ingen har dock upptäckt/kommenterat det ännu så jag låter det vara.

Inga kommentarer: