lördag 18 juli 2009

Målad pall som 1-årspresent

Nyligen var vi på 1-årskalas och hade skoj. På önskelistan stog "något till barnrummet med lite prinsesskänsla". Jag bestämde mig för att måla en pall med hennes namn och några prinsesskronor på eftersom jag tycker att det är roligare att ge bort något man har gjort själv... Det blir lite personligare då tycker jag.
Så här gjorde jag:
1. Grundmålade pallen vit.
2. Målade pallen ytterligare en gång fast med blank vit färg.
3. Använde mig av schabloner från Panduro till namnet och duttade i med rosa färg.
4. Ritade upp schabloner av en prinsesskrona och skar ut. Duttade i med en guldfärg. (ej vattenbaserad)
5. När allt torkat målade jag ovansidan med ett klarlack två gånger så att inte namnet och prinsesskronorna slits ut så snabbt.
Kul:
Presenten blev mycket uppskattad.
Tråkigt:
Guldfärgen var svår att måla med och få snygg då den var så "rinnig". Ändå var den inte vattenbaserad. Äsch, resultatet blev ändå ok tillslut.

1 kommentar:

Helen sa...

Vilken fin pall! Förstår att den blev uppskattad, alltid mycket roligare om man kan ge bort nåt man själv har gjort!