tisdag 21 juli 2009

Sommarväska av loppistyg

I helgen som var, var jag på loppis och fyndade en del tyger, bland annat detta tyg. Kändes helt rätt att sy en väska av det. Jag blev så inspirerad av Florin och alla hennes underbara väskor av retrotyger så jag var bara tvungen att prova jag med. Det var första gången jag provade på att sy en väska med foder och innerfickor och det var ju faktiskt inte så svårt som jag trodde.
Jag sydde även fast ett nyckelband i kanten av väskan så nu ska jag förhoppningsvis inte behöva leta efter husnyckeln något mer. Det fick även bli ett matchande näsduksfodral att ha i väskan.
Kul:
Jag fick mersmak. Fler väskor men i lite andra utformningar kommer...
Tråkigt:
Första "riktiga" väskan som sagt. En del sprättande och huvudbry uppstog.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad snygg den blev! Jag får nog lämna en beställning. /Syster Yster

florin design sa...

Wow, den blev ju kalasfin!!! KUl att kunna inspirera lite. Man får verkligen mersmak av att se väskor, det är KUL!!! Å tyget gillar jag massor, har det själv oxå men inte särskillt mycket kvar dessvärre men jag har hittat samma men i andra färger fast det är inte lika fint faktiskt...

Monkan sa...

Jättefin! Snyggt tyg och bra modell. Jag ska också sy en väska/kasse, med nåt för att hålla koll på nycklar och mobil, de försvinner alltid i alla väskor!

En gång hade jag en nyckelring med tryckknapp och andra knapphalvan satt i handväskan, då visste jag alltid var nycklarna var :-)

Och äntligen har jag kommit ihåg coffeee syrup, men så fanns det ju massa olika i affärn. Men nu har jag kikat här igen på din flaska så kanske jag har gjort nån islatte innan sommare är över ;-)

The pyssler sa...

Åh, den var jättefin. Något tips på mönster?