lördag 18 september 2010

Hjärta med budskap



Jag har köpt hem "t-shirt papper" och jag ville testa hur resultatet blir först på ett lite mindre pyssel innan jag går på mina stora idéer. Jag testade därför att göra ett litet hjärta med en text på.

Så här gjorde jag: Mallen till hjärtat är från Tildas mönster. Sedan skrev jag en text i word och använde wordart för att kunna få texten spegelvänd. Skrev ut texten och strök en stund med strykjärnet på trycket. (utförligare beskrivning finns på förpackningen av t-shirt pappret) Vitt bomullsband som upphängning och sedan så sydde jag dit en pärla som dekoration längst upp.
Kul:
Jag fixade det här med spegelvänd text tillslut, fick sitta ett tag för att lista ut hur man gjorde. Tur att man har internet. Hur gjorde man innan google fanns?
Tråkigt:
Trycket blev väldigt glansigt så det här kommer jag nog inte att göra igen. Bokstäver måste nog skäras/klippas precis vit kanten annars ser det inte speciellt snyggt ut.

1 kommentar:

Li.W sa...

Väldans fint hjärta! På bilderna ser man inte det glansiga som du beskriver. Jätte fint tycker jag :)
Linda