torsdag 23 september 2010

Namntryck på tröja

Jag har gjort ett tryck med t-shirt papper igen och den här gången blev det riktigt lyckat. Mina barns namn på vanliga baströjor från H&M. Vilket lyft va? 

Så här gjorde jag: Jag använde typsnitt "Jokerman" och gjorde spegelvänt med hjälp av Wordart i Word så att trycket blir åt rätt håll när man stryker på bilden på tröjan. Den här gången klippte jag ut varje bokstav för sig så att trycket inte blev "plastigt" mellan bokstäverna. Rekomenderas.


Kul: Simplycolor.se, släng er i väggen. Kan själv!

Tråkigt: Min fantasi tog stopp direkt när jag funderade vad nästa t-shirt tryck skulle bli. Jag får ge det några dagar. 

7 kommentarer:

Anonym sa...

kanoners, blir bra julklapp... /Anki

The pyssler sa...

Jättefint! Är det t-shirtpapper man skriver ut ur skrivaren? Hur går det i tvätten? Jag har haft problem med mina "utskiftstransfers". De spricker och tvättas ur.

Lena LH sa...

Hittade din blogg av en händelse;)
Vad fin den är och inspirerande.
Lena

Malin på pastill.nu sa...

Smart och fint! Och himla fina namn på killarna :-)

Monkan sa...

Tuffa tröjor, vilken kul font du hittat. Jag skulle vilja måla på nån tröja men jag kan absolut inte komma på vad, kanske jag skulle satsa på text istället.

Li.W sa...

Så snyggt!

Hobbykällaren sa...

Vilka roliga "pyssel" du hittar på!
Tröjorna blev jättefina, och blöjtårtan är ju lite "speciell" -Undrar hur man kommeer på en så´n ide,verkligen kreativt !!
Kerstin