söndag 9 januari 2011

Mitt nya soffbord från Louis Vuitton

Historen är lång men jag ska fatta mig kort. I familjen har vi haft en koffert i stående där vi samlat grejer i år efter år. Vi har haft den i sommarstugan minns jag och sedan har jag haft den i mitt flickrum när jag växte upp. I den samlade jag saker som jag skulle ha när det blev dags att flytta hemifrån. Sedan tog min syster över den och förvarade sänglinnen i den. Nu är den tillbaka hos mig fast i mitt vardagsrum.

När jag förra veckan skulle börja måla om kofferten fick jag se en etikett inuti som ingen i familjen tidigare har lagt märke till.

Kofferten är en Louis Vuitton! Jag frågade min mamma vart hon fått tag i kofferten och till svar fick jag att den hade hon hittat på en soptipp när hon var ca 14 år gammal. Den var då brun och hade ett "jättefult madrassliknade mönster" så hon målade om den, till turkos. (herregud)
 
Efter lite googlande antar jag att det är så här kofferten har sett ut innan min mamma målade om den. Jag hittade även liknande kofferter hos Ruby Lane och de säljs för ca 30.000 USD, i orginalskick förståss. Jag frågade Bukowskis om det finns något värde i min koffert i det skick den befinner sig i nu och det var tveksamt enligt dem.

Jag fortsatte därför mitt projekt att måla om kistan och valde att använda etiketten som finns inuti kofferten som ett tryck på utsidan. 

Här står den nu i mitt vardagsrum, mitt nya soffbord, från Louis Vuitton.

6 kommentarer:

Anki sa...

Den blev läcker! jag tar den igen när du tröttnat..

AKHD sa...

Tack för en inspirerande blogg!

Anonym sa...

Va´häftigt: Louis Vuitton. Den skulle jag också vilja ha!
Den blev snygg vit hälsar Lena i Blge

littlemissme sa...

Jösses tänk vilka skatter man kan ha ibland.

Monkan sa...

Vilken festlig historia. Den ser rätt exklusiv ut i original men helt klart finare som vit, och snyggt med etiketten. Det var nog tur att den inte var värd så mycket efter allt målande för det skulle väl vara trist att sälja den ändå.

Slow-Eva sa...

Oj! det är ju en häftig historia!
Jag tycker också att den är finare vit än i original om än inte värd lika mycket ;)

Fin blogg!