fredag 21 januari 2011

Ommålad bokhylla

                                                         före                                                                              efter
I förrådet har den här bokhyllan stått och dammat till sig något år innan jag samlade på mig kraft och energi att måla om den. Det behövdes helt otroliga fyra (!) strykningar av vit målarfärg innan allt hade täckt ordentligt.

Jag avslutade med att "shabba" till den och gjorde den lite fransk inspirerad. "La Maison Douce" är franska och betyder ungefär "Det ljuva hemmet".

När den blev klar kände jag att det var mödan värt. Det blev en helt annan möbel.

5 kommentarer:

Li.W sa...

Så fin!

Anonym sa...

Verkligen jättesnygg!!
MVH Lena i Blge

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vad fint det blev!!

Catlin sa...

Oj, jag som har en exakt likadan hylla undrar om det var evighetsslipa som gällde innan målning?

Ladylox sa...

Catlin: Jag tvättade bara hyllan ordentligt innan målning. Inget slipande alls. //Marie